ICT

Op de Súdwester wordt flink ingezet op ICT gebied. Alle kinderen hebben een iPad en er zijn pleinen met modern meubilair en laptops met Office 365. De systeembeheerder houdt zich bezig met alle ICT materialen binnen de school. Daarnaast zijn bevoegde ICT-leerkrachten verantwoordelijk voor de software inhoudelijke kant.

Het beschermen van gegevens van uw kind vinden wij belangrijk. De kinderen loggen in binnen een beveiligde omgeving op school.  Aan het einde van een schooljaar worden alle gegevens van de kinderen volledig van alle apparaten verwijderd. Het nieuwe schooljaar begint altijd met een schone lei.

Social Schools

Op de Súdwester werken we met Social Schools om met de ouders/verzorgers te kunnen communiceren. Social Schools is een beveiligde en afgeschermde omgeving voor ouders/verzorgers van leerlingen van de Súdwester. Zij hebben uitsluitend toegang tot dit gedeelte van de website. Alle leerkrachten gebruiken dit communicatiemiddel om contact te onderhouden met de ouders/verzorgers van hun leerlingen. Via het ouderportaal is elke ouder/verzorger gekoppeld aan de groep van zijn/haar zoon of dochter en kunnen ze meeleven met de gebeurtenissen in de klas. Het ouderportaal is gebaseerd op tweerichtingsverkeer. Ook ouders/verzorgers kunnen op hun beurt de leerkrachten op de hoogte houden of zaken digitaal delen. Een leuk uitstapje gemaakt met uw zoon of dochter in het weekend? Even een fotootje uploaden binnen de Social Schools omgeving en uw zoon of dochter kan het maandagochtend in de klas meteen delen met de klasgenootjes en erover vertellen!