Dino's (S+ 1,2,3)

De Dino's is een StructuurPlusGroep. In onze groep zitten 8 leerlingen in de leeftijd van 4 t/m 7 jaar (groep 1, 2 en 3). De leerlingen hebben allemaal een diagnose ASS en een specifieke ondersteuningsbehoefte. Alle leerlingen hebben een eigen werkplekje, afgescheiden met kasten van de andere leerlingen en een eigen pictobord. We hebben iedere dag een vast programma. Dit wordt inzichtelijk gemaakt met picto’s. Als we buiten gaan spelen bespreken we eerst in de klas wat we gaan doen. Dan is het buiten spelen overzichtelijk en leuk. De meeste leerlingen in deze groep houden van rust. Tijdens het werken is het dan ook erg rustig in de groep en kan de leerkracht individuele ondersteuning bieden. We stimuleren onze leerlingen tot samenspelen met elkaar en waar nodig begeleiden wij de leerlingen hierbij.

Helma Schut

Leerkracht