Zeesterren (groep 3)

Wij zijn groep 3, ‘de Zeesterren’.

In onze groep vinden wij het belangrijk om de overgang van groep 2 naar groep 3 zo soepel mogelijk te laten verlopen. Er is veel ruimte voor spelend leren. Geleidelijk aan maken we de kinderen bekend met de verschillende werkvormen bij het lezen, spellen en rekenen. Hierbij proberen we zoveel mogelijk aan te sluiten bij de belevingswereld van de kinderen, bijvoorbeeld rekenen met pepernoten en oefenen met chocoladeletters in de sinterklaastijd.

In groep 3 gaan we de uitdaging aan om het lezen, schrijven en rekenen onder de knie te krijgen. Ook creëren we ruimte voor andere belangrijke vakken zoals muziek en creatieve vorming.

We zorgen voor een fijne sfeer in de groep, o.a. met behulp van de kanjertraining, waarbij alle kinderen zich ‘veilig’ voelen en tot hun recht kunnen komen.

Imke van der Leest

Leerkracht